Na een verse laag sneeuw gingen we vanmorgen van start vanuit Rucphen. De wereld lag er perfect bij: strak wit, muisstil en bijna sprookjesachtig mooi. Zodra de ballon loskwam van de grond begon een wintervaart om van te dromen rustig, helder en indrukwekkend met een vaartijd van maar liefst 2 uur en 15 minuten.
We dreven ontspannen over Rijsbergen, Breda en Dongen, om daarna koers te zetten richting Sprang-Capelle. Onder ons ontvouwde zich een winters landschap zoals je het zelden ziet: uitgestrekte besneeuwde velden, dorpen die nog leken te slapen en lange schaduwen in het zachte ochtendlicht. Van die momenten waarop alles samenkomt en je even vergeet hoe bijzonder het eigenlijk is.
De landing zetten we uiteindelijk in bij Drongelen: soepel, rustig en precies zoals je ’m wilt hebben. Daarna was het tijd om na te genieten warme handen, grote glimlachen en verhalen die nog lang blijven hangen.
Een heerlijke manier om het jaar voort te zetten en een perfecte opwarmer voor Oostenrijk. Dit was wintervaren op z’n best.
Terug naar vorige pagina
