Ballonverhalen
Ad Ballon viert 30 jarig jubileum

Ad Ballon viert 30 jarig jubileum

Ad Ballon Ballonvaarten heeft van donderdag 8 t/m zaterdag 10 augustus het 30-jarig bestaan gevierd met een mini ballon fiësta met de eigen ballonvloot, relaties, piloten, crew en passagiers. Vrijdagavond zijn op het weiland van de familie Snepvangers in Rijsbergen negen ballonnen opgestegen, waaronder de oudste en de nieuwe ballon van de Zonnebloem

Op het veld is het druk. Bemanning en crew maken de ballonnen klaar voor vertrek. Het is bijzonder dat zowel van de Zonnebloem als van de Luchtmacht een oude en een nieuwe ballon opstijgen. Jeeps van Ad Ballon Ballonvaarten staan naast de vrachtwagen van het leger. De crew werkt aanstekelijk enthousiast. Passagiers kijken nieuwsgierig naar alle activiteit en steken al snel een helpende hand toe. Na een half uur gaan de ballonnen één voor één de lucht in. Met de wind mee. Een imponerend en intrigerend gezicht. Een kwartier later is het hele weiland leeg: de crew heeft de boordradio’s getest, de vermoedelijke route is op kaarten uitgezocht en de ballonnen worden gevolgd.

Ad Haarhuis, alias Ad Ballon heeft alle reden om groots uit te pakken met het mini-evenement. In 30 jaar is Ad Ballon Ballonvaarten immers uitgegroeid tot een vloot met 25 heteluchtballonnen, waaronder de eerste Nederlandse heteluchtballon en diverse wedstrijd-, reclame- en passagiersballonnen. Daarnaast heeft Ad Ballon Ballonvaarten een pilootopleidingscentrum en een erkend ballononderhoudsbedrijf. Ook is Ad Ballon Ballonvaarten dealer en importeur voor Nederland van het innovatieve Spaanse ballonmerk Ultramagic Balloons.

In 30 jaar heeft Ad Ballon Ballonvaarten een ruime ervaring opgebouwd met passagiers- en met bedrijfsvaarten. Alle seizoenen wordt gevaren. Momenteel kan Ad Ballon een beroep doen op acht actieve piloten en een crew, die bestaat uit een grote groep vrijwilligers. Veiligheid staat voorop. De piloten hebben ruime ervaring en maken gebruik van de nieuwste techniek.

Een vaart is een unieke belevenis voor jong en oud. Ook minder mobiele mensen kunnen mee in de aangepaste mand van de Zonnebloem. Er zijn zelfs vaarten voor mensen met hoogtevrees. Tot slot verzorgt Ad Ballon Ballonvaarten reclamevaarten voor bedrijven. Een heteluchtballon is immers een uitstekend medium om een merk, product of dienst onder de aandacht te brengen.

Terug naar vorige pagina